Ківерцівська громада

Волинська область, Ківерцівський район

ПОРЯДОК ЗРІЗАННЯ ДЕРЕВ ТА ВИДАЛЕННЯ ІНШИХ ЗЕЛЕНИХ НАСАДЖЕНЬ НА ТЕРИТОРІЇ МІСТ, СІЛ, СЕЛИЩ

Дата: 30.05.2019 09:10
Кількість переглядів: 89

 

Все частіше й частіше до Державної екологічної інспекції у Волинській області звертаються мешканці різних населених пунктів з проханням надати правову оцінку діям комунальних служб чи невідомих осіб, які проводять роботи із зрізання дерев біля їхніх будинків. Часто виникають питання, якими нормативно-правовими актами врегульовано порядок зрізання зелених насаджень, як з’ясувати законність таких робіт, якими документами це підтверджується, до яких органів можна оскаржити дані дії. В першу чергу слід враховувати, що зелені насадження є елементом об’єктів благоустрою населеного пункту, а тому порядок їхнього утримання регулюється Законом України «Про благоустрій населених пунктів».Відповідно до ч. 1 ст. 28 цього закону, охороні та відновленню підлягають усі зелені насадження в межах населених пунктів під час проведення будь-якої діяльності, крім зелених насаджень, які висаджені або виросли самосівом в охоронних зонах повітряних і кабельних ліній, трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів і пристроїв. Однак тут важливо зазначити, що зелені насадження в охоронних зонах повітряних і кабельних ліній, трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів і пристроїв повинні видалятися своєчасно, тобто до досягнення кореневою шийкою дерева товщини 5 см. В протилежному випадку вони також підлягають охороні і видаляються в загальному порядку, передбаченому Постановою КМУ № 1045 від 01.08.06 р.

Законодавством передбачені випадки видалення зелених насаджень. Зокрема, зелені насадження видаляються у разі:

  • будівництва об’єкта архітектури;
  • знесення аварійних, сухостійних і фаутних дерев, а також самосійних і порослевих дерев з діаметром кореневої шийки не більш як 5 сантиметрів;
  • ліквідації аварійної ситуації на інженерних мережах населеного пункту;
  • відновлення світлового режиму в житловому приміщенні, що затіняється деревами;
  • проведення ремонтних та експлуатаційних робіт в охоронній зоні повітряних ліній електропередачі, на трансформаторній підстанції і розподільному пункті системи енергопостачання, мережі водо-, теплопостачання та водовідведення, телекомунікаційній і кабельній електромережі;
  • досягнення деревом вікової межі;
  • провадження господарської діяльності на території розсадників з вирощування декоративних дерев та кущів;
  • ліквідації наслідків стихійного лиха, аварійної та надзвичайної ситуації

Видалення зелених насаджень може проводитися лише після отримання документу, який посвідчує право на проведення таких робіт.

Негайне видалення пошкоджених дерев або кущів (їх частин) може здійснюватися в разі, якщо стан таких пошкоджених зелених насаджень загрожує життю, здоров’ю громадян, а також майну громадян та/або юридичних осіб. В цьому випадку дозвільні документи оформляються після фактично проведених робіт і є доказом їх законності.

За загальним правилом видалення зелених насаджень на території населеного пункту здійснюється за рішенням виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (далі – компетентний орган) на підставі ордера.

Для отримання ордера зацікавлена особа звертається до сільської, селищної, міської ради із заявою про видалення зелених насаджень. При чому звертатися може як фізична особа (житель цього населеного пункту, користувач земельної ділянки тощо) так і юридична особа (балансоутримувач, комунальне підприємство, приватне підприємство тощо).

Після отримання заяви компетентний орган утворює комісію, до складу якої входять представники заявника, власника земельної ділянки (користувача), компетентного органу, територіального органу Держекоінспекції, а у разі потреби – балансоутримувача території та комунального підприємства, що здійснює утримання зелених насаджень.

У випадку видалення зелених насаджень у зв’язку з будівництвом об’єкта архітектури, до складу комісії включається представник фізичної або юридичної особи, яка має намір щодо забудови території.

У разі надходження повідомлень про відмову від участі представників територіального органу Держекоінспекції та заінтересованих організацій склад комісії затверджується без таких представників.

Комісія у п’ятиденний строк після її затвердження визначає стан зелених насаджень, розташованих на земельній ділянці, і їх відновну вартість та складає акт обстеження тих насаджень, що підлягають видаленню (зразок акта наведений у додатку 1 Методики).

Відновна вартість визначається згідно з методикою визначення відновної вартості зелених насаджень, затвердженою Наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України № 127 від 12.05.09 року. (далі – Методика). Відповідно до п. 2.1. Методики, відновна вартість дерев та кущів складається із вартості їх створення (посадки) та утримання за попередні роки з урахуванням характеристик, які визначають їх цінність за формулою, передбаченою цією Методикою.

Компетентний орган приймає рішення про видалення зелених насаджень і видає заявнику його копію для оплати відновної вартості зелених насаджень, що підлягають видаленню.

Ордер на видалення зелених насаджень компетентний орган видає не пізніше наступного робочого дня після подання заявником документа про сплату відновної вартості зелених насаджень, що підлягають видаленню.

 

 

Старший державний інспектор з охорони

навколишнього природного середовища                                                                                        Ю.І.Джам


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь